Tuna Melt from Hell

Tuna Melt met banaan en sriracha

Tuna melt is een Amerikaanse uitvinding: een broodje tonijnsalade en daarop gesmolten kaas. Waarschijnlijk heb ik de eerste keer dat ik ervan hoorde geroepen dat ik dát nooit zou eten. Afijn, toch kreeg ik vandaag opeens onbedaarlijke trek in tuna melt. Om het nog erger te maken besloot ik er een schepje bovenop te doen, ik combineer niet alleen vis met kaas (doodzonde № 1) maar ook vis met fruit (doodzonde № 2) om het af te maken met doodzonde № 3: verstoppen onder een laag sriracha.

De tonijnsalade
1 uitgelekt blikje tonijn op water
1 banaan
1 el mayonaise
1 sjalotje fijngehakt
peper en zout naar smaak
mespuntje kerriepoeder
1 el citroensap
handje groene kruiden zoals koriander of peterselie

Het broodje
1 of 2 ciabatta broodjes
2-4 plakken kaas
paar tomaatjes (optioneel)
sriracha chilisaus

Prak voor de tonijnsalade alles samen en breng op smaak met zout en peper.
Als je afbakbroodjes hebt bak je die eerst volgens gebruiksaanwijzing.
Snijd de broodjes doormidden.
Beleg de helften met een laagje tonijnsalade.
Leg daar de plakjes tomaat op.
Leg daar een of twee plakjes kaas op.
Zet een minuut of 3 onder een hete grill in de oven, in ieder geval tot de kaas begint te bubbelen.
Afmaken met sriracha chilisaus.

Recept Tuna Melt

Geplaatst in Vis

Geef een reactie

